Opowieść

Dawno, dawno temu, na oceanie istniała wyspa, którą zamieszkiwały emocje, pragnienia i ludzkie cechy:
-BOGACTWO
-DUMA
-SMUTEK
-DOWCIP
A wszystkich razem łączyła MIŁOŚĆ.
Pewnego dnia mieszkańcy wyspy dowiedzieli się że niedługo wyspa zatonie. Przygotowali swoje statki do wypłynięcia w morze, aby na zawsze opuścić wyspę. Tylko MIŁOŚĆ postanowiła trwać do ostatniej chwili, by pomóc wszystkim załadować się na statki. Gdy pozostał jedynie maleńki skrawek lądu, MIŁOŚĆ poprosiła o pomoc.
Pierwsze podpłynęło BOGACTWO na swoim luksusowym jachcie. MIŁOŚĆ zapytała:
– BOGACTWO, czy możesz mnie uratować?
– Niestety nie. Pokład mam pełen złota, srebra i innych kosztowności. Nie ma pośród nich miejsca dla Ciebie – odpowiedziało BOGACTWO.
Druga podpłynęła DUMA swoim ogromnym czteromasztowcem.
– DUMO, zabierzesz mnie ze sobą? – poprosiła MIŁOŚĆ
– Niestety nie mogę cię wziąć! Na moim statku wszystko jest uporządkowane, a TY mogłabyś mi to popsuć. Zresztą sama widzisz, że nie pasujesz do mojego wytwornego czteromasztowca – odpowiedziała DUMA i z dumą podniosła swoje piękne żagle.
Na zbutwiałej łódce podpłynął SMUTEK.
– SMUTKU, zabierz mnie ze sobą! – poprosiła MIŁOŚĆ.
– Och MIŁOŚĆ, ale ja jestem tak bardzo smutny, że wolę pozostać sam – Nie chcę Twojego towarzystwa – odrzekł SMUTEK i smutnie powiosłował w dal.
DOWCIP przepłynął obok MIŁOŚCI nie zauważając jej.
Był bowiem tak rozbawiony, że nie usłyszał nawet wołania o pomoc. Wydawało się, że MIŁOŚĆ zginie na zawsze w głębinach oceanu…
Nagle MIŁOŚĆ usłyszała:
– Chodź! Zabiorę Cię ze sobą! – powiedział nieznajomy starzec.
MIŁOŚĆ była tak szczęśliwa i wdzięczna za uratowanie jej, że zapomniała zapytać kim jest jej wybawca. MIŁOŚĆ zapragnęła dowiedzieć się kim był ów tajemniczy starzec.
Zwróciła się o poradę do MĄDROŚCI.
– Powiedz mi proszę kto mnie uratował?- To był CZAS – odpowiedziała MĄDROŚĆ.
– CZAS? – zdziwiła się MIŁOŚĆ. Dlaczego właściwie jemu zależało i mi pomógł?
– Bo tylko CZAS rozumie, jak ważnym uczuciem w życiu każdego człowieka jest MIŁOŚĆ – odrzekła MĄDROŚĆ.

Skomentuj

